Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Tesla to v poslední době schytává, kde může. Hodnoty akcií většinou padají a dodávky aut mnozí vnímají spíše jako tragédii. Jaká bude budoucnost, to nevíme, ale Tesla se nechala slyšet, že v březnu zveřejní více informací o nové platformě pro levnější model.
kazaxx (284) | 7.1.202310:11
U klasicke Tesly hodne lidi nadavaji na dilenske zpracovani. Ted tu bude auto za mene nez polovicni peniz ?
Odpovědět0  0
eMKejx (108) | 5.1.202312:34
som zvedavy aky ten Model 2 bude, zatial co vsade prezentuju online fotky , to vypada na predoslu generaciu Mazda 3 ­(htb aj sdn)
Odpovědět0  0
shall (41) | 4.1.202320:11
Je vtipné považovat 40% meziroční růst v době ekonomické krize za neúspěch, když ostatním automobilkám prodeje klesají o desítky procent.
Odpovědět1  1
Budman (261) | 4.1.202322:54
Tak za neúspěch se považuje hlavně ten 75% propad hodnoty akcií. S tím hodnocení růstu je to takové ošidné, protože z mála se roste mnohem lépe než když jste na špičce a naopak z té špičky se snadněji padá než ze spodních pater. Tesla je hodně specifická, protože je to pořád z velké části one man show Muska a její úspěch stojí a padá na jeho osobě a umění zaujmout, no a tím pádem investory a vlastně i zákazníky začíná znervózňovat to, že Musk očividně věnuje více úsilí pitomému Twitteru, zatímco Tesla tak nějak stagnuje, od uvedení Modelu 3 uplynula už dlouhá doba, Cybertruck je úlet u kterého je navíc ticho po pěšině a konkurence nespí... stačí se podívat, kde byla Tesla při uvedení modelu S ­(2012­), to bylo užasné auto jak z budoucnosti a ostatní na to prakticky neměli odpověď, jenže uplynulo 10 let a Tesla pořád prodává prakticky ten stejný model S, ale konkurence už tu odpověď má ­(a nechci se teď hádat zda lepší nebo horší, ale rozhodně to srovnatelné alternativy jsou­) a každým rokem jsou lepší a lepší...
Odpovědět2  1
shall (41) | 4.1.202323:45
O polovinu spadla většina technologických firem. Což je během recese normální. Tesla byla během boomu přestřelená, tak to spadlo více. Pořád je na tom 10x lépe než před 2 rokama.

Twitter bych rozhodně nepovažoval za pitomý. Určitě má potenciál stát se největší komunikační platformou. A pak bude jen ku prospěchu Tesle když její CEO bude vlastnit takovou mediální sílu.

A Tesla nestagnuje vůbec v ničem. Semi jde do prodeje. CyberTruck půjde do prodeje nejspíše letos. Od modelu 3 uplynuly 4 roky. A je tu Model Y jako nejprodávanější model automobilky.

Tvrdit, že Model S 2022 je ten stejný jako 2012 je jako tvrdit že VW Golf 2022 je ten stejný jako ze 70. let.
A nevím jakou konkurenci Modelu S vidíte, protože já nic srovnatelného nevidím ani po 10 letech.
Odpovědět0  0
Budman (261) | 5.1.20239:40
Model 3 byl uveden do prodeje v roce 2017, naučte se počítat ;­-­)

A ty vylepšení modelu S jsou srovnatelné maximálně s běžným faceliftem jiných značek, takže se zase uklidněte :­-­)
Na ten Cybertruck si vsadíte?
Odpovědět0  0
shall (41) | 5.1.202322:28
Model 3 byl v roce 2017 dodán pouze několika zaměstnancům. Zákazníci dostali první auta v roce 2018 a sériová výroba se rozjela až koncem roku 2018.
Odpovědět1  0
Boby_cze (7) | 4.1.202323:51
Přesně tak, když prodává Tesla za rok to co jiné automobilky za měsíc tak ty čísla o růstu či propadu jsou o ničem. U Tesly je 40% spíše horší výsledek než kolik očekává. Osobně očekávám stagnaci ve zvyšování prodejů a pokud někdy v budoucnu prodají 5mega aut za rok, bude to úspěch. Kvalita Tesly by se musela podstatně zlepšit aby mohla fungovat i v druhé ruce, jinak by jí normální člověk nemohl kupovat. Takový půjde k zavedeným automobilkám.
Odpovědět0  3
Karel Polívka (1098) | 5.1.20230:49
Tesla v roce 2022 dodala svým zákazníkům 1,314 milionu aut. Prozradíte, které automobilky teď prodávají téměř 16 milionů aut ročně, jak naznačujete ve svém komentáři?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.20237:22
"když prodává Tesla za rok to co jiné automobilky za měsíc­"

To by mě zajímalo, která automobilka má 12krát větší produkci než Tesla. Toyota vyrábí cca 10,5 mil. aut ­(8krát více­), ale to jako celý koncern včetně Lexusu, Daihatsu a Hina. Samotná Toyota je na necelých 9 milionech, tedy zhruba na 7násobku. Takový VW má cca 9 milionů aut ­(7krát více­), ale opět to platí pro celý koncern VW Group. Samotný VW je na cca 5 milionech, cca 4násobku. Tesla je svou velikostí zhruba na velikosti Mazdy a přibližně na 2­/3 toho, co vyrobí Mercedes­-Benz nebo BMW.

"Kvalita Tesly by se musela podstatně zlepšit aby mohla fungovat i v druhé ruce, jinak by jí normální člověk nemohl kupovat.­"

Jak pak ale vysvětlíte, že ojeté Tesly si drží cenu lépe než třeba Mercedes nebo BMW?
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 5.1.20238:30
bravo!
po dlhom case, sa opat rad vraciam na SHW, hlavne vdaka Vam, pan Surkala. Denne nove clanky, castokrat doplnene o autorske vypocty postavene na dostupnych faktoch. A naviac aktivna ucast v diskusiach, kde vyvraciate placanie demagogov typu Wrah a pod. dakuje za Vasu trpezlivost a skvelu pracu!
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.20238:44
Já děkuji za Váš příspěvek a ocenění mé snahy. Snad mi ta trpělivost vydrží :­-)
Odpovědět0  0
Budman (261) | 5.1.20239:38
To si ojete škodovky drží také a není to známka žádné kvality, je to jen psychologický efekt
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202310:24
Přesně tak. Divím se, že se konečně na něčem shodneme. Cena ojetin nemusí nutně souviset s kvalitou, ale je to jen prostě o zájmu. Takže jak správně říkáte, i méně kvalitní auto si může držet cenu lépe než kvalitnější, tedy tvrzení ­"Kvalita Tesly by se musela podstatně zlepšit aby mohla fungovat i v druhé ruce, jinak by jí normální člověk nemohl kupovat.­" je poněkud mimo. Kvalita se nutně zlepšit nemusí, protože už dnes si ji lidé na trhu ojetin kupují tak, že má díky vysokému zájmu i vysoké ceny, vyšší než kvalitnější konkurence.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1098) | 5.1.20230:24
75% propad hodnoty akcií z jejich maxima, na druhou stranu je aktuální cena akcií Tesly stále na více než dvojnásobku toho, než za kolik byly na začátku roku 2020 před vypuknutím pandemie.

Ke komentáři ohledně stále stejného Modelu S – dnešní Model S není stejné auto jako v době jeho uvedení na trh v roce 2012. Těch změn se za ty roky uskutečnilo tolik, že jiné automobilky by to nepochybně rozporcovaly do několika samostatných modelů lišících se názvem. Viz třeba tento souhrn změn, který přitom neobsahuje všechny, jak je na začátku stránky uvedeno: https:­/­/tesla­-info.com­/model­-history­/MS

Když pominu obměny fyzického charakteru ­(jinými slovy co vyjede z továrny­), jde také o neustálé softwarové inovace a obměny, které jsou tak významné a časté, že představují jeden z důvodů, proč se auta Tesly těší mezi jejich uživateli tak velké oblibě, protože v tomto ohledu je Tesla hodně napřed ­(resp. když to otočím, ostatní automobilky jsou hodně pozadu­). A pokud jde o samotný design těch aut – když je povedený a je o něj stále zájem, tak není co řešit. To, že má výrobce ­(jakéhokoli typu produktu­) robustní modelovou řadu, kterou třeba každý rok obměňuje o nové a nové modely, ještě neznamená, že tento fakt sám o sobě automaticky zlepší jeho konkurenceschopnost. Rozhodující je pouze to, co každý jednotlivý produkt nabízí a za kolik.

Čísla ohledně množství dodaných aut jednotlivým zákazníkům ukazují, že Tesle tento přístup zatím vychází: https:­/­/www.statista.com­/statistics­/502208­/tesla­-quarterly­-vehicle­-deliveries/
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (4972) | 5.1.20237:37
"stačí se podívat, kde byla Tesla při uvedení modelu S ​­(2012​­), to bylo užasné auto jak z budoucnosti a ostatní na to prakticky neměli odpověď, jenže uplynulo 10 let a Tesla pořád prodává prakticky ten stejný model S, ale konkurence už tu odpověď má­"

No konkurence sice odpověď má, ale co z toho? Neudivuje Vás spíše to, že se to 10 let staré auto po takové době pořád prodává v takřka rekordních počtech ­(větší výrobu to mělo snad jen kolem let 2015 a 2016­)? Třeba Mazda 6 je opravdu velmi povedené auto, také z roku 2012, a nyní se prodává zhruba ve 30% počtech toho, co v letech krátce po uvedení.

Konkurence má odpověď, např. Porsche přišlo s elektrickým Taycanem, tedy podle všech těchto předpokladů by se Model S měl v podstatě okamžitě přestat prodávat a hle, Porsche prodává 40 tisíc Taycanů ročně, Tesle se prodeje kvůli Taycanu nijak nesnížily. Stále prodává cca 60­-70 tisíc Modelů S­/X za rok a počty neklesají, spíše stoupají ­(před modernizací 2021 cca 55 tisíc za rok, za poslední čtyři čtvrtletí 71 tisíc za rok­). Mercedes, BMW i Audi mají svá elektrická SUV, podle všech předpokladů haterů měla kvalitní konkurence sebrat Tesle skoro všechny zákazníky ­(obzvlášť ve třídě, kde se hraje na kvalitu­), ale neděje se tak. Takže co z toho, že konkurence má odpověď, když se to na výsledcích nijak neprojevuje? Spíše naopak, než bychom čekali.
Odpovědět0  0
Budman (261) | 5.1.20239:36
Tady je vidět jak to vypadá, když někdo chce zkreslovat dat ­(a nebo s nimi neumí pracovat­) ­- Proč by měly prodeje Tesly klesat? Množina uživatelů BEV za těch posledních deset let výrazně roste, takže tady rozhodně neplatí, že když jednomu zákazníci přibývají, tak druhému musí mizet. A když se na to podíváte touto optikou, tak Tesla si drží ustálený objem zákazníků, který se pomalu navyšuje, ale tam, kde před deseti lety prakticky nebyla konkurence a tím pádem 0 potenciálních zákazníků Tesly, tak teď jsou nemalé počty kupujících, kteří při rozhodování dali přednost jiné značce.
Takže třeba místo těch 40tis Taycanů mohlo být 40tis dalších Tesel ­- už to chápete? Před deseti lety jste neměl prakticky jinou možnost koupit kvalitní reprezentativní BEV krom Tesly, dnes těch možností je spousta, to je ten rozdíl a Tesla ztrácí ten punc výjimečnosti.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202310:44
"Proč by měly prodeje Tesly klesat?­"

No to by mě také zajímalo.

" takže tady rozhodně neplatí, že když jednomu zákazníci přibývají, tak druhému musí mizet­"

Přesně tak. Proto mě překvapuje, že tím každý v případě Tesly argumentuje, že nástup konkurence bude automaticky znamenat propad prodejů Tesly. Může, ale nemusí. A jak vidíme, tak to neplatí. Prodeje přesto rostou.

"Takže třeba místo těch 40tis Taycanů mohlo být 40tis dalších Tesel ​­- už to chápete?­"

No to mně nevysvětlujte, tohle chápu velmi dobře. Ale já nejsem ten, kdo tu tvrdí, že prodeje Tesly půjdou s příchodem konkurence zákonitě dolů ­(a nejen tržní podíl na trhu s EV, u kterého je to naprosto logické­). Ano, Tesla velmi pravděpodobně mohla mít i více zákazníků, v tom jsme zajedno. Ale očividně není pravda, že příchod konkurence snížil prodeje Tesly. Snížil možná růst prodejů, ale rozhodně je nesnížil na nižší hodnoty, jak mnozí tvrdí, že se s příchodem konkurence ze strany zavedených automobilek stane. Prostě se ukazuje, že zavedená konkurence Teslu ­(prozatím­) nijak nedrtí, navzdory dnes už rozsáhlé konkurenci prodeje Tesly rostou a jestli něčemu klesají prodeje, tak to jsou vlastní modely těch automobilek v ICE verzích ­(Taycan viditelně neubral na prodejích Modelu S, ty šly nahoru, ale viditelně ubral na prodejích Panamery­). Myslím, že podobně to uvidíme u e­-tronů od Audi, modelů i od BMW.

"Tesla ztrácí ten punc výjimečnosti.­"

To možná ano, ale nějak mi není jasné, co to má v této diskuzi jako dokazovat? Tesla vyrábí Model S 10 let, ztratil punc výjimečnosti, ano, s tím se dá souhlasit, a on se jako na potvoru prodává stále lépe a lépe. V čem je tedy problém? Nějak nerozumím, co tady vlastně řešíme a v čem je ta ­"zastaralost­" Modelu S takový problém.
Odpovědět0  0
Budman (261) | 5.1.202311:51
Ale očividně nerozumíte ­- prodeje Tesle opravdu klesají ­- v kontextu vzrůstajícího trhu. Zatímco dříve kontrolovala dejme tomu 90% tohoto segmentu, tak teď je to třeba 60% ­(hodnoty střílím od boku pro názornost, nechytejte mne za slovo­) a to je pro ni ten problém. Ještě před několika lety byla Tesla defakto synonymem pro slušné reprezentativní BEV a pro zájemce prakticky automatickou volbou, to teď mizí a zákazníci jdou i jinam. Ano v absolutních číslech Tesla roste, ale trh BEV roste ještě rychleji, takže Tesla ztrácí svou pozici a proto ten pokles její hodnoty.
V čem je zastaralost Modelu S problém? Lidé, kteří si kupují auta v hodnotách nad 2mil už mají auto i jako část sociálního statusu a s tím se pořízení 10 let starého designu úplně neslučuje, to auto už je prostě okoukané. Např před deseti lety jsme si všichni sedli na prdel z centrálního megatabletu, dnes už je to zaprvé zívačka a za druhé také víme, že to není rozhodně ideální řešení atd.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202312:17
"Ale očividně nerozumíte ​­- prodeje Tesle opravdu klesají ​­- v kontextu vzrůstajícího trhu.­"

Takže ještě jednou. To, že v kontextu tržního podílu Tesla klesá, nikdo nikdy nerozporoval a je to naprosto logické, že se to děje. Tak co to tady pořád vytahujete? Nikdo Vám to nikdy nerozporoval. Jde o to, že spousta lidí tvrdila, že s nástupem zavedené konkurence Tesla půjde s prodeji dolů. Ne tržním podílem, ale absolutně. A to se ­(zatím­) neděje.

Zkusím Vám to vysvětlit jinak. Mnozí hateři tvrdí, že Tesla se prodávala jen proto, že lidé v BEV neměli jinou možnost. Pak by s novou možností ­(Porsche, Audi, BMW, Mercedes­) podle nich měly prodeje Tesly spadnou snad na nulu. Ale nespadly, dokonce rostou. Nová konkurence v BEV nesnižuje zájem o Tesly, jak hateři tvrdí, ale snižuje zájem o ICE těch daných značek. Jasně, tržní podíl Tesly v BEV padá, to je naprosto logické a nikdo nikdy nečekal opak ­(ono se z téměř 100 % ani nikam jinak moc jít nedá­), ale tvrdilo se, že spadnou absolutní počty. Ty nepadají, dokonce rostou. Že jí klesá tržní podíl na tak dramaticky rostoucím trhu, to přece ještě nemusí být hned negativním znamením.

"Lidé, kteří si kupují auta v hodnotách nad 2mil už mají auto i jako část sociálního statusu a s tím se pořízení 10 let starého designu úplně neslučuje, to auto už je prostě okoukané. ­"

Takže zase a znovu. V čem je tedy problém? Je to okoukané a co? Kdyby se to kvůli tomu neprodávalo, tak beru. Ale ono se to prodává a pořád lépe. Očividně ti lidé, kteří to mají jako část sociálního statutu a s nímž se dle Vás 10 let starý design neslučuje, si to pořád kupují a pořád více. Takže kde je problém? Pokud se to prodává a pořád více, tak kde je problém? Kde... je... problém???
Odpovědět0  0
Budman (261) | 5.1.202313:24
Běžte se zeptat akcionářů Tesly ­- Tak kde je problém? :­-­)­)­) Možná Vám to vysvětlí...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202313:53
Asi jste si nevšiml, ale je docela špatná hospodářská situace a o obrovská procenta padaly i další automobilky. Ford a GM šly o polovinu. Tesla od maxima v minulém roce k dnešku spadla o 72 %. Jenže třeba takové NIO šlo o 69 %, Xpeng o 78 %. Nějak mi není jasné, jak je možné, že Tesla padá kvůli zastaralému Modelu S, ale NIO a Xpeng nic takového zastaralého nemají, nemají ani Muska, nemají ani Twitter,... a přece spadly podobně. Ford spadl o 52 %, GM o 48 %. Ford je navíc ve ztrátě.

Zkusím Vám to ukázat ještě jinak. Snad to bude dostatečně jednoduché. Hypotetický příklad, čísla vymyšlená.

Je rok 2012, Tesla prodá 100 tisíc BEV a je jediným výrobcem BEV na světě. Na trhu s elektromobily má 100% podíl. Aut se celosvětově prodá 100 milionů, takže je naprosto miniaturním hráčem.

Je rok 2052. Vyrábí se už jen elektrická auta. Tesla v elektromobilech hrozivě spadla a má už jen mizerných 50 %. Je to hrůzostrašná situace, které by se měli investoři obávat a být z toho na prášky? No, pád ze 100% podílu na 50% v BEV jistě nemilý je, ale také to znamená, že produkce Tesly by šla ze 100 tisíc vozů na 50 milionů vozů ročně ­(500násobek­) a její tržní podíl na trhu automobilů ­(nehledě na pohon­) by se zvýšil z 0,1 % na 50 %. Já nevím, podle Vaší logiky je to průšvih jak blázen, mně by to přišlo jako naprosto famózní výsledek.

Ano, Tesle klesá tržní podíl v elektromobilech. Kde je však problém v tom, že se jí snižuje tržní podíl na trhu s auty s jedním typem pohonu, když se jí zvyšuje tržní podíl na trhu s auty obecně? Kde... je... v tom... problém?
Odpovědět2  0
Budman (261) | 5.1.202314:06
A já Vám říkám znova ­- běžte se zeptat akcionářů Tesly ;­-­) A proč do toho najednou taháte čínské značky, které fungují naprosto v jiném prostředí? Schválně, kolik máte akcií Tesly? Doufám že teď masivně přikupujete, protože podle toho co tvrdíte, tak to z vás udělá za pár let velmi bohatého člověka ­- a nebo snad nevěříte vlastním tvrzením a jen prázdně plácáte v diskuzích? To snad ne ;­-­)
Jste jak zaseknutý gramofon a bohužel stejně jako v ostatních diskuzích neustále trváte zabedněně na svých názorech a ostatní se snažíte vyvracet vytrháváním různých dat z kontextu jen aby Vám to horko těžko vyšlo do Vašich teorií. Navíc ty Vaše fabulace o budoucnosti jsou poněkud mimo, když vezmeme v úvahu trendy křivek z posledních let ­- což je jediné vodítko k dané aproximaci výsledku ;­-)
Odpovědět1  0
Karel Polívka (1098) | 5.1.202314:45
Tak obecně akcionáři čehokoli brečí, když cena jimi držených akcií hodně klesne, bez ohledu na to, zda klesnou akcie jen té jedné firmy, nebo i všeho relevantního na trhu. A mají tendenci hledat viníka, který za to může, aby na něj mohli ukázat, že udělal to nebo ono, namísto toho, aby především ukázali sami na sebe, že koupili za tolik, za kolik koupili, nebo že dříve neprodali, když měli příležitost prodat lépe. No a co? :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202316:13
"A já Vám říkám znova ​­- běžte se zeptat akcionářů Tesly ;​­-​­)­"

Znova, spousta toho poklesu je způsobena všeobecnou hospodářskou situací, tohle není záležitost jen a pouze Tesly. Vezměme si pády od vypuknutí krize ­(např. od maxima v posledních 3 letech­).

Tesla ­-74 %
VW ­-49 %
Mercedes ­-28 %
Ford ­-54 %
GM ­-49 %
Stellantis ­-31 %
Toyota ­-37%
Honda ­-31 %
BMW ­-12 %
Hyundai ­-57 %
Nissan ­-51 %

Automobilový trh výše zmíněných firem klesl ­(bez Tesly­) o 40 %. Víme, že situaci v Tesle neprospívá Musk a jeho vztah k Twitteru, také je patrné, že tomu ubližují přehnané nároky. Nestoupne to o 50 %, ale jen o 40 %, to by pro tak velkou automobilku, jakou je Tesla, nebylo špatné ani v dobré hospodářské situaci, natož v krizi. Kdybychom tam přidali čínské automobilky, tak jsme ještě docela jinde.

" Schválně, kolik máte akcií Tesly? Doufám že teď masivně přikupujete, protože podle toho co tvrdíte, tak to z vás udělá za pár let velmi bohatého člověka ​­- a nebo snad nevěříte vlastním tvrzením a jen prázdně plácáte v diskuzích?­"

Žádnou. A co já tvrdím? Říkám jen a pouze to, že ztráta tržního podílu v segmentu trhu ještě nemusí být negativním znakem, pokud roste podíl v celém trhu. Je naprosto logické, že Tesla padá podíl v elektromobilech, ale pokud ji současně stále roste podíl v automobilech, tak to není nic negativního.

"Navíc ty Vaše fabulace o budoucnosti jsou poněkud mimo, když vezmeme v úvahu trendy křivek z posledních let­"

Tak snad každému je jasné, že to byl záměrně přehnaný příklad, aby na to vynikla podstata problému. No... asi každému ne. Takže co, když tedy v tom modelovém příkladě stoupne automobilce celkový tržní podíl z 0,1 % na 50 %, stoupnou ji prodeje na 500násobek, ale klesne tržní podíl v jedno segmentu tohoto trhu ze 100 na 50 %, má brečet nebo oslavovat? Stačí jednoslovná odpověď. ­"brečet­" nebo ­"oslavovat­"?
Odpovědět2  0
Budman (261) | 5.1.202318:06
Není to záležitostí pouze Tesly, ale u Tesly je ten pokles o cca 85% vyšší než u zbytku trhu ­- to je dost velký rozdíl, který naznačuje velký problém pro firmu.

A brečet nebo oslavovat? Tady právě zase ukazujete, že jste jen typický internetový teoretik, protože na tohle jednoslovná univerzální odpověď neexistuje a i jednotlivá oddělení v samotné Tesle by Vám na to pravděpodobně odpověděla rozdílně ­- jenže tohle jsou věci, které člověk pozná až z praxe a tu Vy bohužel nemáte opakovaně to dokazujete například touto větou: ­"Je naprosto logické, že Tesla padá podíl v elektromobilech, ale pokud ji současně stále roste podíl v automobilech, tak to není nic negativního.­" Z pohledu dlouhodobého vývoje je to sakra negativní jev

Ale bohužel Vy se budete stále ohánět jen svými pseudoznalostmi vyčtenými z internetu, je to bohužel naprosto stejná situace jako když tenhle národ byl najednou plný zkušených vakcinologů... takže diskutovat dál nemá smysl
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (4972) | 5.1.202323:05
"to je dost velký rozdíl, který naznačuje velký problém pro firmu. ­"

Ano, rozdíl to je, to přece nikdo nepopírá. Pokud vezmeme průměrný pokles trhu v této oblasti, tak velmi zjednodušeně můžeme říci, že Tesla klesla o cca 30­-35 % ­(málo to rozhodně není, ale také to není 70%+­). Ale jak tato panická reakce akcionářů ovlivňuje samotnou firmu, nebo co to znamená o její životaschopnosti? Pokud potřebuje vybrat další peníze, může to ovlivnit další ochotu investorů vkládat do toho peníze. Jenže to není případ Tesly. U ní se naopak zdá ­(Musk už navíc nedávno zmínil­), že nebude další akcie vydávat a vybírat další peníze od investorů, ale přesně naopak, akcie chce spíše vykupovat. V takovém případě je nižší cena akcií pro firmu spíše výhodou.

"Z pohledu dlouhodobého vývoje je to sakra negativní jev ­"

Pořád nechápu v čem. Pořád nechápu, proč je klesající podíl v elektromobilech pro Teslu tak životně důležitý, když jí stoupají absolutní čísla i podíl na trhu automobilů. Proč je tak důležitý podíl na jednom segmentu trhu, když na něm absolutně pořád roste? Jestli je pro Vás 500násobné zvýšení počtu prodaných vozů a 500násobné zvýšení tržního podílu na trhu sakra negativní jev, tak se asi opravdu nemáme o čem bavit.

Dobře. Dovedu to do úplného nejšílenějšího absurdna, které je možné udělat, protože tohle už fakt není možné. Tesla prodává 100 tisíc ročně, trh je 100 milionů, má 0,1% podíl na trhu s automobily, ale 100% podíl na trhu s EV. Za 40 let je trh stále 100 milionů vozů. Tesla prodá 99999999 vozů, konkurence prodá pouhopouhý jeden jediný vůz. Tesle tedy klesne tržní podíl v EV ze 100 % na 99,999999%. Dle Vaší logiky je to ­" sakra negativní jev­". To snad nemůžete myslet vážně. Opravdu nemůžete.
Odpovědět0  1
Budman (261) | 6.1.20237:52
Nechápete praktickou podnikovou ekonomiku v tržním prostředí a odmítáte si to přiznat, absurdní přirovnání Vám v tom ale vážně nepomohou. Ale to je bohužel mezi novináři dost častý jev
Odpovědět0  0
valerius (14) | 5.1.202316:53
V dane tematice mam omezene znalosti a i proto se snazim zorientovat i podle diskuze. Zde vidim, ze p. Surkala trpelive reaguje na Vase argumenty, ale Vy uz na jeho ne. Naopak Vase reakce pusobi nekdy az demagogicky.

Pokud se snazite svou ­"argumentaci­" dosahnout presvedceni kohokoliv o svem videni situace ­(Coz je jeden z duvodu, proc lide diskutuji. Dalsi z duvodu muze byt, ze si chteji proste zanadavat­), tak vezte, ze timto stylem se Vam dari spis opak.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.